onsdag, augusti 23, 2006

Höstluft ...ahh


Jag gillar hösten, av flera anledningar. Dels så är jag inte så förtjust i den här värmen vi haft i sommar, gillar inte getingar och mygg - dessutom är det så skönt med tystnaden. HÖR! Inget krig från datorn, ingen hög musik ... ingen actionfilm på TV-n, inget kiv eller trams. Pojkarna är i skolan! Det är bara lite surr från min dator och kling från skeden när Caroline äter Havrefras. (och så fyller jag år på hösten, och det är jag ensam om att göra i familjen). Så får vi hoppas att vi får njuta av de vackra färgerna från träden, svamputflykt, den friska vinden och se alla fågelstreck som flyger söderut.
Min bror har förresten fotoutställning på Naturum i Store Mosse. Vill så gärna åka och se den - på lördag kanske det blir av. I så fall återkommer jag meden bild.
Idag ska Caroline på samtal med fröken i förskoleklass., men hon börjar nog inte förrän på måndag? Hon är så förväntansfull och glad.
Planer för dagen är bland annat att börja färglägga lite motiv till julkort. Jag var alldeles för sent ute förra året och då blev det ju inga sålda heller. Idag har jag i alla fall gjort ett höstkort. Tips från min mailista är att färglägga motivet efter färgen på det mönstrade pappret. Detta är mitt första försök så ... men jag tyckte det var en kul idé så det provar jag säkert igen.
Jag hade först tänkt att kluddra dit en text på kortet, men än vet jag inte vem som ska få det, så jag väntar med det ... eller blir det för mycket med text också?
Sen vill jag gratulera min vän som öppnat en web-butik. GRATTIS
Kramar till er alla!

6 Comments:

At 5:54 fm, Blogger Annika said...

Åh, kortet är helt underbart! Jag är ju en höstälskare av stora mått. Färgerna, den kalla luften.... Mmmmmumma! :-) Kramis!

 
At 12:05 fm, Blogger Frusvea said...

Åh vilket underbart kort gumman!!!
Och vet du ... jag har inte ens gjort något med den stämpeln än!! Och jag har fler små sötnosar från hänglar som jag inte hunnit använda. Otroligt va? *fniss* Kanske man har får många stämplar -
näää så kan det inte vara :D

Miljoner kramar gumman för ditt grattis till min butik - TACK min kära vän !!!
*KRAMAR OM*

 
At 5:49 fm, Blogger Annika kort & gott said...

Vilket fint kort du gjort Carina! Jag är barnsligt förtjust i alla våra årstider, men nu längtar jag faktiskt efter hösten. Det är så härligt att sätta sig i soffan med en god bok och en kopp te...

kram Annika

 
At 9:16 fm, Anonymous Anonym said...

Hejsan! Jag jag älskar ocksâ hösten. För jag tycker om när det blir ordning och reda igen, när livet âtergâr till den vanlig lunken. Det är som om hela samhället andas ut.Man behöver inte längre uppfylla alla önskemâl om den perfekta sommaren. Lika mycket som jag älskar vâren men av helt motsatt anledning. Vâren älskar jag för dâ tar allt fart och blir levande, förväntningar föds osv. Jag hâller med Annika, jag behöver alla vâra ârstider.
Kram! Camilla

 
At 3:39 em, Anonymous Anonym said...

Jättefint kort. Kul att du tyckte om Naturum.Hör snart av mej. Kram.
AH

 
At 5:14 em, Blogger Stamparina said...

Tack för alla fina kommentarer!
KRAM Carina

 

Skicka en kommentar

<< Home