torsdag, augusti 03, 2006

Kan det vara sant?

Jag fick diagnosen Esofagit, dvs en klar retning på matstrupen - medicinering i 4-8 veckor. Jag är tillbaka till jobbet men mådde PISS de första timmarna där, men plötsligt blev jag bättre och bättre - TVÅ månaders illamående är kanske över? Kan det vara sant? Efter två jobbarnätter känner jag mig stark och det första jag tänker på nu är allt jag vill göra! Åka och träffa vänner allra mest, gå i pysselaffärer, ut och promenera mm. Men ... jag ska inte ta på mig mer än jag klarar av. Under den här sommaren har jag lärt mig såå mycket om mig själv. I våras var jag stark och klarade av allt ... men innan jag visste ordet av sa kroppen STOPP och då var det försent att spola tillbaka tiden. Nu ska jag alltid VÄLDIGT NOGA känna efter innan jag ger mig ut på "hal is". Jag har så många att tacka! Skriver initialerna eller smeknamn, för att vara lite diskret här på nätet.
Gus och småmössen
Mor
JM
Creativa gänget
CB
AS
Idde och FJ
Mia
Amy
CC
Helggänget och kamelen
Svärisar
Far
Bror
Katt
Dr SR med underbar syster

Tack alla för att ni lyssnat och finns till!

7 Comments:

At 11:32 em, Anonymous Anonym said...

Åh, vad härligt att höra. Hoppas verkligen att det är på rätt väg nu!

Kram
Paula

 
At 11:48 em, Blogger Frusvea said...

men det är ju helt UNDERBART kära vännen !!! ÅHHH vad GLAD jag blir för din skull *kastar mig om halsen och kramar om*
Stress är lömskt och kan ställa till dom mest förödande skadorna.
Var snäll mot dig nu gumman och lyssna vad din kropp säger.
Luv u !!!!
*KRAM*

 
At 11:51 em, Blogger netha said...

Det var härligt att höra, men ta det lugnt, lova mig det för det är ju lätt att ta i för mycket.
Men underbart och läsa.
kramis netha

 
At 12:35 fm, Blogger Annika said...

Så härligt att du mår bättre nu!! Ta det lugnt och sköt om dig! Det finns bara en av dig! Kramisar!

 
At 2:28 fm, Blogger Annika kort & gott said...

Så skönt att det äntligen verkar gå åt rätt håll! Nu hoppas jag att du håller fast vid dina nyatillägnade kunskaper om dig själv och lyssnar på kroppens signaler.

Klart att du ska börja göra roliga saker igen!
Bamsekramar Annika

 
At 7:52 fm, Blogger Mindi said...

Vad jobbigt att du inte har mått bra.... men hoppas att det vänder nu och att du ska få må bättre.

Kram kram

 
At 12:58 em, Anonymous Anonym said...

Hoppas det håller i sig nu så du kommer igång med pysslandet igen
kram am

 

Skicka en kommentar

<< Home