måndag, juli 10, 2006

Regnbåge


Härlig kväll vid Bökås-gölen igår. Jag fick en regnbåge på ca kilot och gubben fick en jättefin regnbåge som var liiiite större än min. Den ena grillade vi på kvällen och bjöd kusinen på och den andra har jag frysit in till grannarna som vi är kattvakt hos den här veckan.
Larverna- alltså de som ska bli fina Makaonfjärilar till våren har sprungit till skogs. Jag såg när den ene gav sig iväg och det gick med en väldigt fart!
Jag har en överraskning till alla som läser denna blogg. I förgår fick jag en ny digitalkamera av min man, en Olympus SP-320 - det är den jag använt när jag fotat den fina regnbågslaxen.

8 Comments:

At 2:39 em, Blogger Frusvea said...

Grattis till både fina firren och digitalkameran!!! Vilken underbar present av din snälla man - kan man få låna honom tro? :D
*kraaaam*

 
At 4:29 em, Anonymous Anonym said...

Ser god ut! AH

 
At 2:45 fm, Blogger Mindi said...

Är det månne min gamla nätvän som har denna blogg? Jag gissar på det. :)

SKoj!

Kram kram
M I N D I

 
At 12:58 fm, Blogger Kottemor said...

Oh så härligt att fiska och tillaga sin egen fisk,inget smakar bättre!:)

Och grattis till digitalkameran,jättefina bilder redan!:)

kram
/ila

 
At 3:57 fm, Anonymous Anonym said...

Grattis till kamera och firren!!

Kram

 
At 4:57 fm, Blogger netha said...

Va kuligt med en ny kamera, då kan du ju bevisa alla fiskehistorier. :-)
Kramis på dig.

 
At 10:23 fm, Blogger Annika kort & gott said...

Han är snäll din man! Kul med både fiskelycka och underbar present.

kram Annika

 
At 4:31 fm, Anonymous Anonym said...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

 

Skicka en kommentar

<< Home