onsdag, augusti 09, 2006

Solen gassar


Runt om i södra Sverige har det regnat och åskat idag, men mitt i Småland där jag bor finns det tydligen en liten oas, med klarblå himmel, fågelkvitter och hetta! Martin var och badade till 21.30 och vi blev nästan lite oroliga för honom när det började mörkna, men han kom hem välbehållen och berättade att det hade varit sååå skönt i vattnet.
Hur det går för mig? Att sluta snusa? Det går sådär kan jag säga. Det har fungerat så bra på jobbet, men efter att ha vakat av idag har jag fuskat med två stycken snusar. Imorgon tar jag nya tag, men kommer inte att förbjuda mig att ta en på kvällen om det skulle kännas för hemskt. Bättre 1-2 om dagen nu i början än som det varit tidigare.
Nu har mina solrosor slått ut, bilden är tagen idag under den klarblåa himlen, men allt annat börjar vissna ner - så imorgon får jag ge mig ut och fixa till lite i landen. Ja, om inte regnet har nåt min oas vill säga.

6 Comments:

At 11:03 em, Blogger Frusvea said...

Vilket underbart och härligt blogginlägg gumman, och bilden är FANTASTISKT vacker!
Ge inte upp, döm dig inte för hårt. Bara tanken att du ska sluta är ett STORT och bra steg.
Go gumman Go !! :)
*kramar peppande om*

 
At 6:38 fm, Blogger Annika kort & gott said...

Nu har även solen hittat hit och det är så ljuvligt. I år är tyvärr första året utan mina älskade solrosor i trädgården, men det blir det nästa år igen det kan jag lova!

Ditt foto är verkligen underbart!

Visst är det så att du inte ska vara för hård mot dig själv. Strunta i gårdagen och ta varje ny dag som en ny möjlighet!

kram Annika

 
At 8:01 fm, Anonymous Anonym said...

Vilken underbar bild, jag älskar solroser men tyvärr kom mina aldrig upp detta året :-(

Ta en dag i taget med snuset så kommer det nog gå lättare!

Kram Cia

 
At 3:54 em, Anonymous Anonym said...

Vilken fin solros. Du är superduktig! Tack för korten, de var mysiga. AH.

 
At 1:09 fm, Anonymous Anonym said...

Go Girl - du klarar det. Jag tänker på dig titt som tätt även om inte minnet räcker tillräckligt långt för att skriva ett par rader eller ringa. Nu lyckades jag iallafall springa förbi dina sidor en stund och nosar runt lite.
KRAMAR I MASSOR!!

 
At 1:01 em, Anonymous Anonym said...

Vilken härlig bild.
Hoppas det fortsätter gå bra med ickesnusandet
kram am

 

Skicka en kommentar

<< Home