måndag, augusti 07, 2006

DAG NR 2, hur ska det gå?


Visst är han trevlig "Pappa Långben" eller Harkrank som han egentligen heter? Han sitter på en "Slask Pelle" - som snart ska bytas ut mot en ny. Pelle bryr sig säkert inte om att han ska få ett nytt liv, men hur ska jag klara av att byta liv - att bli en friskare Carina, det blir desto svårare. Jag riktigt känner hur klorna är redo för att klösas - adrenalinet pumpar inom mig. Nu är det nämligen så att jag har bestämt mig för att sluta snusa. Detta är dag 2 (med undantag av att jag tog två prillor igår morse innan jag hade bestämt mig).
Snälla, håll tummarna för mig! Jag tror att min mage blir bättre snabbare om jag försöker sluta med snuset ett tag!

9 Comments:

At 9:56 fm, Anonymous Anonym said...

Du har säkert jätterätt i det; att du mâr bättre av att sluta snusa. men om du blir nervös/irriterad/stressad sâ kanske det inte hjälper dig sâ mycket. Enda sättet är att prova. Men lyd ett râd frân en som slutade röka sedan lâng tid tillbaka. Gör ingen stor sak av det, tänk: "Jag ska PROVA att sluta snusa för jag tror det är bra för mig." (INTE: Frân och med denna dag ska jag förbjuda mig själv att snusa" som mânga tyvärr gör - och misslyckas) För sâ länge du tänker pâ vad du vinner pâ att sluta upplever du det som en förmân - nu slipper du snusa! Och din kropp kommer att tacka dig. Lycka till min vän och tacka dig själv varje dag som du har lyckats bespara dig besväret (och pengarna). Och skulle du "miss"lyckas sâ har du iallafall försökt och det är mer än att inte försöka. TUSEN KRAMAR i sidenpapper!

 
At 5:32 em, Blogger Frusvea said...

Tror din mage blir mycket gladare utan nikotin. Men det ÄR svårt - i know *muttrar* Har du karaktär så kan du alltid börja med att trappa ner. Tillåt dig tex att snusa 3 ggr per dag en tid. Efter ett tag 2 och till sist 1 för att sedan sluta helt. Själv har jag ingen karaktär alls så ska jag sluta röka så måste jag lägga av HELT på en gång!
Men jag önskar dig massor av lycka till gumman - go for it !! :) Fungerar det inte så får du väl prova ett tag till.
*kramar om en stärkande kram*

 
At 12:10 em, Blogger Annika kort & gott said...

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig att sluta snusa, för det mår ingen bra av egentligen.

När sambon var hos tandläkaren sist fick han några råd om hur man kunde underlätta att sluta. Det var att ta mindre snus, bara ta när det är som göttast och inte ha dem inne länge.

STOOORT lycka till och kramar
Annika

 
At 2:26 fm, Anonymous Anonym said...

Håller tummarna för dig att det kommer gå bra med slutandet av snus, jag slutade ju röka för 7 månader sen efter att ha rökt i 30 år och trodde aldrig jag skulle klara av det, men det gick kanonbra!

Kämpa på vännen!
Kram Cia

 
At 5:11 fm, Anonymous Anonym said...

Go for it ! Försöker man inte, så kan man inte heller lyckas ! Håller tummarna, kompis !

 
At 8:06 fm, Anonymous Anonym said...

Wow, härligt.
Sen kanske gubben vill pussas lite oftare. Tänk på det du!

 
At 10:23 fm, Blogger Annika said...

Jag tror absolut att du kan sluta snusa! Om du trillar dit ibland är det bara att resa sig upp och ta nya tag. Det kommer säkert att vara bra för lilla maggen också. Kramisar och lycka till!

 
At 4:00 em, Blogger Stamparina said...

Tack för att ni alla stöttar mig! Det är mycket värt!

 
At 2:12 fm, Blogger Hans G J said...

Hoppas det gick bra att sluta snusa.
Själv har jag varit nikotinfri en dryg vecka och det går men jag tänker på snuset flera gånger om dagen.

Lycka till!

 

Skicka en kommentar

<< Home