torsdag, juni 22, 2006

Tre skolbarn


Den 22 juni 2006 var Carolines sista dag på dagis! Nu har vi inga dagisbarn längre, utan tre skolbarn ... det kändes sååå vemodigt!!! Hon fick med sig grejer hem som de pysslat med under året, de har haft grod-tema det sista, så det var förstås mycket som gick i grodans tecken! Caroline bjöd hela dagis på glass, vilket jag tror var uppskattat. Nu väntar förskoleklass till hösten - det kommer att bli bra, hon är klart mogen för det. Ikväll har jag och lilla gumman suttit och pysslat! Jag har gjort en del ATC och stansat upp QuicKutz motiv och Caroline fick ihop en hel del av de spillbitar som hon fick av mig. Se här bara på den fina väskan hon gjort - helt utan hjälp!
Mor - nu tror jag har kommit på gåtan "Fett stjärntecken"? Talgoxe va?
Jag ska fundera vidare på "saltvattnets fotskydd"!

4 Comments:

At 2:04 fm, Anonymous Anonym said...

Vad duktig hon är! Jag längtar också tills vi bara har skolbarn ;) Glad midsommar!

 
At 2:44 fm, Blogger Frusvea said...

Hon är lika duktig som sin mamma :)
Dom har sådan otrolig fantasi och det är så kul att se vad dom kan göra med lite pysselmaterial.

Det känns ganska vemodigt på något sätt när ens minsta slutar dagis. Då är hon liksom STOR helt plötsligt *ler nostalgiskt*
Sen blir dom lika kaxiga som sina storasyskon :D
KRAM till er båda !!

 
At 5:25 fm, Anonymous Anonym said...

Vilken duktig tjej du har, brås ju på sin kreativa och duktiga mamma :-)

 
At 9:30 fm, Blogger Annika kort & gott said...

Så stor och duktig som man är när man slutar FÖRSKOLAN (*fniss*) är man nog aldrig mer i hela livet tror jag.

Ser att hon har ärvt sin mors kreativitet!

Kul med ordlekar tycker jag, men kommer inte på svaret på den andra...

kram Annika

 

Skicka en kommentar

<< Home