onsdag, juni 21, 2006

Strömming


Idag mår jag riktigt illa och magen är öm och känslig, måste kontakta sjukstugan imorgon igen! :-( Nu försöker jag tänka på nåt roligt - och då kom jag på en speciell sak. I förgår rensade jag strömming för första gången i mitt liv - vi har fått massor av strömmingar från gubbens kusin som varit och fiskat i Västerviks trakten. Jag rensade inte så många, för det är bara jag som gillar dem! Men hör och häpna, min lille nallebjörn blev stormförtjust och bad mig laga samma mat snart igen. Jag fick många varma kramar av honom för att jag hade lagat så god mat - jag blev sååå glad! Bilden har jag hittat på Internet - och hade nallebjörnen varit min son på 13 år, så hade nallen genast plockat bort salladen ... men fisk är nyttigare, eller hur?

3 Comments:

At 11:59 fm, Blogger Annika kort & gott said...

Måtte den där eländiga magen ge med sig snart så att du får vara glad och må bra.

Kul att få sådan uppskattning för maten, då jag vet att så inte ofta är fallet.

många krya på dig kramar
Annika

 
At 12:04 em, Blogger Frusvea said...

Är det samma Son som inte vill äta?
Vad ljuvligt att få sånt beröm och KRAMAR av sina barn!! Det är minsann sällsynt ;)
hoppas att du får en tid igen hos doktorn så du kan bli frisk och glad vännen min :/
*STOR KRAM*

 
At 12:31 em, Blogger netha said...

Men nu måste de fixa till maggen din, så att du blir pigg och fräsch.
Huvva för strömming, smaken är rätt god, men alla ben, som växer och kryper i mun.
Kramis netha

 

Skicka en kommentar

<< Home