tisdag, oktober 17, 2006

Höstkänsla


Dagarna är fulla av aktiviteter! Idag har jag varit på två möten genom jobbet ... trött ... med där emellan hann vi med en runda i den fina bokskogen. Dottern poserade villigt bland de färgglada löven och jag & grannen bestämde att vi skulle återkomma till vintern för att fota mer på samma ställe - som årstidsbilder :-)
Det har varit lite lugnare på pysselfronten, men julkorten är på gång och då ska jag lägga upp dem här i bloggen.
Det är inte lika kul att skriva om detta, men jag måste faktiskt ta tag i en del praktiska saker här hemma - fönsterputsning, utrensning och sånt. Man blir ju aldrig färdig ändå tänker jag ofta, men om man skrapar lite på ytan blir i alla fall inte huset obeboeligt. Regeringen har glömt att ta upp i den nya budgeten att pysslare behöver mer pengar, tid och ork, vad göra? Förslag?
Jag tänker i alla fall fortsätta bejaka mina känslor för korttillverkning och scrapping och fortsätta pyssla tills jag inte kan ta i en sax längre - oavsett hur det ser ut i plånboken. Jag menar - det finns ju alltid billigare anternativ ... om fantasin inte sätter stopp förstås!

7 Comments:

At 11:30 em, Blogger Annika kort & gott said...

Klart att vi ska fortsätta pyssla, man får helt enkelt prioritera tiden så gott det går... men så himla enkelt är det ju inte förstås! Varva husfixeri med lite pyssel, det tror jag är bäst.

Varma kramar Annika

 
At 12:12 fm, Anonymous Anonym said...

Vilket fint foto! Höstporträtt är mina favoritfoton. Det blir så vackert med höstlöven i bakgrunden!

Pyssla på! Kramis!

 
At 3:21 fm, Anonymous Anonym said...

Å vilket fint foto på dottern!

Kram Cia

 
At 4:28 fm, Blogger netha said...

Din dotter är så fotogenik, urfin bild.
Jag håller med, skall med pyssla till det inte går längre och papper har ju alltid legat mig varmt om hjärtat.
Och alla måsten äter uppén ibland, men då gör vi som vi brukar, tar lite time out, och kommer tillbaka när tid finns och lusten är tillbaka, huvudsaken man orkar med alltikring.
Kramiskramiskramis

 
At 3:35 em, Blogger Frusvea said...

Så sant såå !!
Och mer sant är att din dotter är så oerhört söt - lika söt som sin mamma :)
*kraaam*

 
At 5:42 fm, Anonymous Anonym said...

Åh himmel har hon blivit så stor din tjej! Där ser man vad tiden går... Kul att hitta till din hemsida i alla fall!

Kram från Smarre

 
At 3:21 em, Blogger Stamparina said...

Smarre. Kul att du hittade hit! Jag ska kika in hos dig också givetvis :-)
Kram Carina

 

Skicka en kommentar

<< Home